perjantai 31. lokakuuta 2014

Muumit - vain pelkkiä astioitako ???




Meidän viikonloppuun on tarkoitus kuulua monenlaista.

Saamme pikkuisen iloksemme ja sehän tietää sitten sitä, että maailmaa katsotaan myös 3-vuotiaan silmin -  tekee hyvää kaikille :) on vierailu äidin luona ja ensimmäistä kertaa sytytän kynttilän pyhäinpäivänä myös isäni haudalle - tähän viikonloppuun kuuluu tunteita laidasta laitaan. Sitähän se elämä on. Näin olen oppinut.




Mutta on asioita jotka yhdistävät minua ja pikkuista tänä viikonloppuna - hänellä puuhakirjansa ja minulla - ihan vain kirja - :)













Minä olin jo kuvittellut, että olen saanut käsiini kaikki kirjat Tovesta - mutta olin väärässä.. !

Tämä on kyllä tästälähtien yksi kirja-aarteistani. Kun ilta rauhottuu ja pikkuinen nukahtaa, tiedän mitä minäkin luen viimeisenä ennenkuin uni tulee...!

Suosittelen - teille muillekin, jotka olette Toven tuotantoon hurahtaneet ;) on paljon muutakin kuin ne ihanat kupit - joista lähdenkin pian kaakaon juomaan... tuli napsuu takassa ja taustalta kuuluu pikkuisen ja perheen kuopuksen helisevä nauru.... 

Onni on tänään tässä <3 



5 kommenttia:

  1. Olin viikko sitten katsomassa oman 4-vuotiaan lapsenlapseni kanssa Muumit Rivieralla-elokuvan. Minun mielestäni se ei ollut oikein mistään kotoisin, mutta 4-vuotiaalle se oli ensimmäinen käynti elokuvateatterissa. Tärkeää oli saada se oma lippu käteen ja antaa ovimiehen repiä se toinen pää siitä. Sitten piti miettiä mihin sen kallisarvoisen lipun laittaisi ettei häviä. Eli hänelle kokemus oli ainutlaatuinen kun muumeista tykkääkin niin kovasti.
    Pyhäinpäivä on aina vähän haikea päivä. Poissa ovat niin monet läheiset ja kun asumme niin kaukana heidän hautapaikoistaan, niin haudallekaan ei pääse kynttilää sytyttämään. Mielessään sen voi kuitenkin tehdä.
    Hieno loppulause postauksesasi: Onni on tänään tässä. Voiko sen kauniimmin sanoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kuullut kyseisestä elokuvasta samaa. Muistan itse kun pääsin eka kerran elokuviin äitini kanssa - Peppi Pitkätossu -elokuva ja muistan vieläkin sen tunnelman ja jännittävät kohdat .. se oli minun ensimmäinen kerta ja taisin olla jotain 5v. Siihen aikaan muutenkin elokuvat olivat aika harvinaista herkkua - tämän päivän lapset ja nuoret ovat tottuneet ihan erilaiseen menoon- silti nämä ensimmäiset kerrat ovat mieleenpainuvia.
      Tänään on myös äitini syntymäpäivä ja se saa meidät liikahtamaan kaupunkiin huomenna - joten haudallakäynti siirtyy sinne. Tässä meidän lähellä on mieheni sukua ja sinne on tarkoitus mennä päivällä. Haudalla käynti on kaunis tapa, mutta koen vahvasti, että siellä ei rakkaampamme ole -se... missä ovat , en tiedä. Toivon, että jossakin missä on hyvä olla. Ulkona on sietämättömän kaunista - aurinko paistaa ja puut ja maa valkoisessa huurteessa - tämä on minun ilmani - sitten lumimyrskyn jälkeen...:)) Kaunista päivää sinulle ja perheellesi myös, sytytetään kynttilät.

      Poista
  2. Oi ihania Muumijuttuja. <3 Tuon Toven kirjan haluan kyllä vielä. Voi että sinulla ollut siellä pieni hoidokki, toinen on niin suloinen. Meilläkin tuo muistipeli on kova sana. :)

    Kiitos vielä aivan ihanasta kirjoituksesta blogiini. Olen aivan otettu. Olet ihana. <3

    Lämpimiä ajatuksia lähettelee toinen Muumihöperö :)

    VastaaPoista