sunnuntai 3. elokuuta 2014

Mökkielämää . . .




Melkein mökillä kokoajan :)

Eilinen päivä oli puuhakasta menoa - miesväki hääri pikkuisen kaivurin kanssa ja minä ja miniäni maalattiin pielilautoja ... kuva mökistä on vähän vino (hätäisenä kun en antanut rakkaimpani kuvaa suoristaa ...) kertoo niin luonteestani...! malttamaton.

Miniä kesti hyvin Sibeliuksen taustalla ja jopa tykkäsi - tässä tuli konsertti samaan "hintaan" ...! 

Nuorena kuuntelin Sibeliusta - sitten taas unohtui tämä suuri taiteilija - Muutama vuosi sitten kävin katsomassa hänestä kertovan elokuvan ja olen käynyt Ainolassa... miten ihastuttava paikka. Samoin muutamia konsertteja menneinä vuosina.

Yhtenä iltana olin taas mökin kimpussa - nyt sisäremppaa.  Ikkunoista tuli vilvoittava tuuli  (oli ihan välttämätön apu helteisenä iltana). . . kuulin, että ukkonen alkaa jyrähdellä kaukana - hyvin nopeaa se oli lähes päällä. Tuuli kävi voimakkaammaksi ja osan ikkunoista suljin - pilvet olivat mustat ja tiesin, että pian tulee vettä. . . samalla kun pilvet roikkuivat mustana pääni päällä - kuten eräässä laulussa sanotaan - radiosta alkoi soimaan tuonelan joutsen  - yksi vaikuttavimpia kokemuksia tätä lajia -  ja tiesin, että Sibelius on tullut elämääni takaisin :) 

Ukkonen on aina minua kiehtonut - lapsenakin livistin pihalle luvatta kun alkoi kunnolla jyrisemään. Tyhmää - sen myönnän.  Luonnonvoimien kanssa ei ole leikkimistä, sen ovat uutiset ja lehdet tänäkin kesänä kertoneet. Toivon todella, että kukaan ei enään joutuisi sen voimista tälle kesälle kärsimään - saisi vain jyrinän ja ne upeat pilvet - niin ... Sibeliuksen kera :)

Ihania elokuun iltoja teille kaikille.






3 kommenttia:

  1. Voi, että tuo mökki on ihana!
    Minä taas oon AINA elännyt ukkosta. Kerrostalossa asuessamme nautin katsellessani salamointia, muttaa omakotitalossa en kyllä nauti..:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mökistä on tullut meille todellinen aarre - ihan vain siksi, että on niin vaivatonta kävellä pihan poikki ja olla kuin erimaailmassa :)) kätevää minun kannaltani kun olen aina inhonnut ulkovessoja - nyt sekin hoituu vain kävelemällä taloon ;))) tosin järvimaisema puuttuu ..kaikkea ei voi saada ... sitä varten pitää ottaa ja lähteä vähän kauemmas. Ukkosta on varmaan ihan viisasta vähän pelätäkin.

      Poista
  2. Tuo juuri onkin mökillä niin ihanaa, että voi vaikka yöpaidassa kävellä pihalle. Minäkin tykkään ukkosesta, mutta mieluiten katselen sitä sisätiloista.

    VastaaPoista