lauantai 19. heinäkuuta 2014

Näistä ei talvella nautita ...


Tätä ei voi talvella tehdä - mennä "lipsut" jaloissa ja kesämekossa pihalle - haahuilla siellä ja seurata perhosten elämää kukissa .... nyt on ihanan lämmintä - ei voi moittia - jos tulee kuuma, tulen sisälle. 


Tänä kesänä meillä ei ole pihasauna lämmennyt joka ilta, niinkuin tapana on ollut - mutta siellä se odottaa -  sitä joka iltaista savua piipusta. Kun vain saadaan saunan lämmittäjä kunnolla kuntoon.Tosin minä olen välillä vieraiden kanssa itse siellä istunut ja maailmaa parantanut, mutta hiljaista meillä on ollut sillä rintamalla. Aika aikaa kutakin. Silti se on rakas paikka.





Toiset ei tykkää takiaisista - minä tykkään :)  Ja kiitettävästi ne tontin reunaa reunustavatkin.





Mustaherukat kertovat, että kesä taittuu lopuilleen pian ... voi kunpa aika menisi hitaasti. 

Keijuruusu on pihamme uusin tulokas - toki jotain hyödyllistäkin olen istuttanut, sillä pihamme sai kaksi tyrnipensasta -  niiden toivon myös viihtyvän ja pitävän meidät c-vitamiinissa. Mieluimmin marjoista kuin purkeista.



Tässä taitaa olla itse Tarmo !!! - tyttöä en nyt hoksannut kuvata.






niin ja vaikka itse sanonkin - minä t een maailman parasta sienikeittoa - ja sen kanssa tahtoo tulla aina överit - söisin vaikka ämpärillisen - !!! Kunpa osaisin luonnostakin oikeat sienet tunnistaa !? 

 


Kyllä maalla on mukavaa - näin se menee ! - minusta :)

2 kommenttia:

  1. Kyllä te ehditte siitä pihasaunasta taas sitten näuttia, kun lämmittäjä on kunnossa! Tosi ihana piha teillä...:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niinpä saadaan - onneksi lämmittäjä toipuu hyvin. Kiitos tuosta pihakommentista :)) meillä ei tässä pihalla juuri mitään ollut 4-vuotta sitten kun tähän tulimme.. piti aloittaa aika alusta. . . ja minä kun pidän rehevistä pihoista - aloitin ruusuilla ja pioneilla :))

      Poista